Motorin

Motorin Yapısında Neler Bulunur?

Motorin, günümüzde çok sayıda aracın yakıt türü olarak kullanılmaktadır. Ham petrolün damıtılması neticesinde elde edilen motorinin otomobil sektöründe bu denli yaygın olması motorin yapısı konusunda tüketicilerin akıllarındaki soru işaretlerini de arttırır. Bu nedenle motorin analizi yapılır ve tüketiciler, hedefledikleri yanıtı kolaylıkla elde eder.

Motorinin Kalitesini Belirleyen Özellikler Nelerdir?

Motorin kalitesi çok sayıda unsura bağlı olarak değişiklik gösterir. Bunlardan en önemlisi optimum setan sayısıdır. Yakıtların kalitesini ifade eden ölçü birimi setan sayısı olarak adlandırılmaktadır. Yanma eğiliminin fazlalığı setan sayısı ile doğru orantılıdır. Örneğin 0 setan sayısına sahip bir yakıt, çok zor yanacakken 100 setan sayılı yakıt kolaylıkla tutuşur. İdeal setan sayısı motorin için 40 ile 70 aralığında olmalıdır. Bu sayının üzerine çıkıldığında motorin çok hızlı yanar ve büyük oranda ise neden olur. 40’ın altına düşer ise motor ciddi zorluklar yaşayabilir.

Motorin Yakıtının Özellikleri

Motorin yakıt özellikleri son derece geniş bir yelpazeye sahiptir. Mazot olarak da bilinen motorin, hidrojen ve karbondan meydana gelir. Düşük oranda kükürt içeren motorin, dizel motorları çalıştıran bu yakıt türünü çevre için ideal hale getirir. Aynı zamanda soğuğa karşı motorinin direnci son derece yüksektir.

Düşük sıcaklıklarda dahi istenen performansı veren motorin, özellikle dizel motorlardaki filtre tıkanıklıkları ve bu tıkanıklıktan meydana gelen problemleri önler. Motorin yapısında çinkonun fazla bulunmaması, motorun aşınması ya da korozyona uğraması konusunda yavaşlatıcı etkiye sahiptir. Bu durum, tüketiciler için büyük bir avantajdır.

Motorinin Kaynama Noktası

Motorinin kaynama noktası, benzine göre daha yüksektir. Bu da buharlama eğiliminin düşük olduğunu gösterir. Tüketici için son derece faydalı olan bu durum, hem motorinin depolanmasını kolaylaştırır hem de dolaylı olarak daha uygun fiyatlı olmasına imkan tanır. Yakıt tankını dolduran bir tüketici, motorinin daha az buharlaşması sayesinde daha uzun süre yol alabilir. Böylelikle motorin tasarruflu hale gelmesinin yanı sıra düşük yakıt tüketimine de olanak sağlar. Motorinin daha zor tutuşması, meydana gelebilecek kritik bir hasarı önleme konusunda yararlıdır.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir